2011. július 20.

Elmaradt maradék - bodzás citromlekvár


Persze, most csapongok. Merthogy semmilyen időrendiséget követve nem ez jönne most, másrészről meg azóta már tettem ilyet sütibe, amiről meg írni szeretnék, szóval a citromlekvár most beelőz (május 24-i amúgy :(( ).

Minden bodzaszörp készítésnél dilemma, mi legyen a sok megbodzásodott citromkarikával. Idén ráadásul bután csináltam, mert a héj alatti fehér részt nem nyestem ki. Majd legközelebb, kár, hogy egy évet kell rá várni... Eleddig a citromokat hűtőbe tettem, és jártamban-keltemben elcsemegézgettem. Vagy limonádéba/teába dobtam. Most megfőztem, mert szerintem sütiben a bodza és a citrom is kedvelt elemek.

Hogyan is készült....

1. vegyük a bodzaszörp-készítés után kapott "maradékot". Szedjük ki a bodzavirágzatok ágait-bogait, ha lehet, csak a virágok maradjanak.

2. valamivel pépesítsük emberi módon. Vagyis ne botmixerrel zúzzuk szét, inkább aprítóval.

3. mérjük le - a súly felényi cukrot mérjünk hozzá.

4. főzzük 15-20 percig, közben sterilizáljuk mikróban vagy sütőben a kisméretű lekvárosüvegeket. Azért kicsiket, mert a cseresznye- és baracklekvárral ellentétben ez azért nem lesz kanalazgatva megevős, így inkább kis adagokban legyen téliesítve.

5. forrón szedjük az üvegekbe, forró tető rá, üveg fejjel lefelé takaró alá 1 napra betesz - kész.

Így, hogy a fehér héj is benne van, magában zúzós, de jó sütialap.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése